Resort cricket

12 januari 2019 - Tala, India

Het Bandhavgarh National Park staat bekend om z'n tijgers. Daar moet ik dus zeker heen! En om gelijk maar even met een domper te beginnen: ondanks twee safari's lieten die zich niet zien. Maar, via Abhi ben ik in een resort beland, waar ze een paar budget kamers hebben.

Na één van de safari's zit ik 's middags te lezen bij het zwembad, als enige. M'n grootste zorg op dat moment is dat het in de zon eigenlijk te warm is en in de schaduw te koud. Heerlijk relax dus. De manager, een hele vriendelijke kerel van halverwege de dertig, komt eens checken of ik nog iets nodig heb. En hij vermeldt gelijk dat er over een half uurtje cricket gespeeld wordt, of ik mee wil doen?

En dus sta ik een half uur later op een betonnen basketbalveldje met een cricketbat in m'n handen. Samen met de beste speler, de kok, speel ik tegen de manager en assistent-kok. Ik krijg een paar ballen toegeworpen om te oefenen en daarna gaat het om de punten. De resort-regels zijn simpel: In zes slagen zoveel mogelijk punten verzamelen. Een verre hoge bal is 6 punten, een verre lage bal 4 en dichtbij is 1. Een gevangen bal of misser gelden als slag. Ik weet één bal redelijk te raken en eentje goed. Een score van 7 punten.

image

De assistent-kok verzamelt gelukkig ook niet al te veel punten, waarschijnlijk omdat de kok zo'n goede bowler (werper) is. Vervolgens ben ik aan de beurt om te bowlen. De techniek is vrij vreemd, aangezien je met gestrekte arm een draai van achter je schouder maakt. Ik gooi een paar ballen flink mis, maar weet daarna de bal in ieder geval richting de manager te krijgen. Die heeft er weinig moeite mee en scoort een aantal 6-punters. Na een paar ballen weet ik hem gelukkig ook een keer te verrassen met een effect-bal. De totale score van de assistent-kok en manager is 40 punten.

Tot slot is het de beurt aan de kok om mijn magere 7 punten goed te maken. Dat hij naast een goede kok ook de beste speler is laat hij direct even zien. Bal na bal gaat hoog het struikgewas of zwembad in. Een score van 34 punten, genoeg voor de overwinning. Een succesvol eerste potje resort cricket.

1. Wij en Annie:
    22 januari 2019
    Ok, voor de tijgers dan maar een keer naar de Beekse Bergen.
    Groetjes
  2. Je moeder:
    22 januari 2019
    Geen tijgers, wel een leuk verhaal!