Bochtenwerk

11 september 2018 - Mount Everest Basecamp, China

We rijden door een lange vallei richting de Mount Everest. Het is hier een stuk groener dan in andere delen van het land, wat wel eens fijn is voor de afwisseling. De oogst is in volle gang en overal staan bosjes graan te drogen. We komen door een aantal kleine dorpjes en voor me zie ik de Lamna La pas. Vanaf daar kunnen we de Mount Everest en een aantal andere bergen zien liggen. Wat ik ook zie, zijn alle bochten om boven te komen. Heel veel bochten. Dus ik besluit om ze te tellen.

Bocht na bocht gaat voorbij, iedere haarspeldbocht tel ik als heel punt en een gewone bocht als half. Als we bijna bij de top zijn klinkt het van onze chauffeur en gids tegelijk so, so, so, so... Volgens mij hopen ze op een indrukwekkend uitzicht. Voor mij was het aantal bochten al indrukwekkend genoeg: 53 om boven te komen. Natuurlijk moeten we dan ook nog naar beneden, de volgende vallei in. Dat aantal is nog indrukwekkender. Het zijn er namelijk 96! Het kan zijn dat ik er hier en daar eentje heb gemist. Gelukkig deed onze chauffeur dat niet.

Weg 1Weg 2

1. Wij en Annie:
    3 oktober 2018
    Wij vonden 33 bochten in Oostenrijk al veel.